Inbound Industry

Blogs

Waarom zakelijke dienstverleners hun marketing beter inbound kunnen doen

18
DEC

Gepost in: Blogs


Ik heb de laatste tijd verschillende gesprekken gehad met marketeers van zakelijke dienstverleners in het kader van mijn nieuwe boek, allemaal worstelend met hun marketing. Want op hun advertenties wordt amper nog gereageerd, en bellen tijdens het avondeten is ‘dankzij’ …

3 redenen waarom marketing niet vies is

Rosian Custers
01
DEC

Gepost in: Blogs


Een marketeer is iemand die anderen in de maling neemt. Die iets verkoopt dat je helemaal niet nodig had. Zo denken veel ondernemers er althans over. Niets is minder waar. In deze blog 3 redenen waarom marketing niet vies is. …

167 professionals over koude acquisitie

Hans Snel
01
OKT

Gepost in: Blogs


“Koude acquisitie is niet bepaald rendabel, maar wel nodig om verder te komen of om marktinformatie te vergaren” “Ik heb het liefste leuke gesprekken die in evenwicht zijn. Bij koude acquisitie is voor mij het evenwicht niet aanwezig, het neigt …

Help mijn reclamebureau begrijpt Inbound Marketing niet!

25
SEP

Gepost in: Blogs


“Ik heb mijn collega’s overtuigd dat we over moeten naar Inbound Marketing, Edwin. Nu het reclamebureau nog.” Ik sprak iemand van een grote lampenfabriek na mijn presentatie op een bijeenkomst, en wat hij zei klonk heel herkenbaar. Want ik hoor …

21
SEP

Gepost in:
Blogs

Fluister je boodschap anders eens…

‘He, psst… Ja, jij ja, kom eens wat dichterbij…’ Grappig waar inspiratie ooit vandaan kan komen. Op de achtergrond stond de tv aan en ineens trekt Philip Freriks mijn aandacht. Hij deed een aankondiging voor de kennisquiz ´De slimste mens´. …

22
JUN

Gepost in:
Blogs

Tips voor de (beginnende) inbound marketeer van pionier Gertie Arts

Laatst sprak ik met Gertie Arts, manager marketing en communicatie bij Colt International. Toen Gertie in 1992 bij Colt International kwam was ze de eerste die zei: “we moeten een website hebben.” Een website is not done voor een technisch …

22
JUN

Gepost in:
Blogs

Voor als je de Masterclass sessie 1 gemist hebt

Op 18 juni 2015 vond het eerste deel van de ´Masterclass Inbound marketing´ plaats bij Dubotechniek in Zaltbommel. Naar dit moment had ik erg uitgekeken, omdat ik hier tijdens mijn stage bij Inbound Industry veel aan gewerkt heb. Een van mijn …

04
JUN

Gepost in:
Blogs

Voor wie Emerce Digital Marketing Live gemist heeft….

De monumentale Beurs van Berlage was op woensdag 3 juni de sfeervolle entourage van de vierde editie van Emerce Digital Marketing Live. Het gebouw is zo mooi en sfeervol dat het voor aangename afleiding zorgt bij een incidenteel minder boeiende …

29
MEI

Gepost in:
Blogs

De kracht van bloggen in B2B

Wat schrijf jij: blogs? Die leest toch niemand? Ik lees ze nooit hoor! Wat levert dan nou op? Dit zijn reacties die je kunt verwachten, als je sommige onderdelen van ‘traditionele’ marketing (zoals advertenties of direct mailings) inruilt voor nieuwere …

26
MEI

Gepost in:
Blogs

Beleving en evenementen

Voor mijn afstudeerstage bij Inbound Industry heb ik Raymond Manders geïnterviewd. Onderdeel van mijn scriptie is de ‘Masterclass Inbound marketing’ op 18 en 25 juni in Zaltbommel. Hier wil ik een succesvolle Masterclass van maken! Daarom wilde ik onder andere graag …