Inbound Industry

Blogs

Geven? Delen? Verschrikkelijk commercieel

08
OKT

Gepost in: Blogs


Blankenberge. Een jaar of 16 was ik denk ik. En achteraf bezien, een perfect marketingexperiment. Het was in de King Beach, en elke dag in de ‘grote vakantie’ werd in deze stranddiscotheek aan het eind van de avond de ober …

Content? Nee Context wordt koning in een melkfabriek

01
OKT

Gepost in: Blogs


Het verhaal is best triest. En toch ga ik het vertellen. Een vrouw uit mijn omgeving. Enkele jaren terug al. Ze krijgt een kind, dat helaas al vroeg sterft. Een half jaar later: een brief van een melkfabriek: “Jullie Simon …

Content Marketing: Bezoek gratis de musical Hair

23
SEP

Gepost in: Blogs


“Het is verboden foto- en/of video-opnames te maken. Veel plezier”. Een opvallende zin als je er over na gaat denken. En de zin zette me ook aan het denken, toen ik naar de musical Hair keek waar mijn oudste dochter …

The Split: Marktonderzoek in een identiteitscrisis

17
SEP

Gepost in: Blogs


“Wat doen we niet, en moeten we vandaag onmiddellijk gaan doen?”. Ja je hoort het goed: dat is de vraag die de bakker je vanmorgen stelde vlak voordat je naar buiten liep. Weet jij het antwoord? En toch: volgens marktonderzoekexpert Harry Joiner …

10
SEP

Gepost in:
Blogs

Nieuw: Zara en het blauwe reclamebureau

“Zit je net in de spanning van een reclame… KOMT ER OPEENS EEN TV-PROGRAMMA TUSSENDOOR. Het moet niet gekker worden.” Zo twitterde @ohsarcasme onlangs. Het valt me ook al op: ik kan tegenwoordig best wel veel surfen op mijn iPad tijdens …

20
AUG

Gepost in:
Blogs

Goede marketing hoeft niet duur te zijn

Enkele weken terug zag ik een tweet voorbij komen van mijn collega @Tri3st: “…[Hier had uw reclame kunnen staan]…”. Een doordenkertje. Het is vooral indrukwekkend dat de man die elke dag met de vrachtwagen onze materialen naar de klant rijdt, …

14
AUG

Gepost in:
Blogs

1 manieren om jezelf te zijn op social media

“Het is echt vreemd, ik weet niet beter dan dat wanneer een groep mensen zich om mij heen verzamelt, ik elk moment in elkaar geslagen kan worden”. Een uitspraak van Lauren Luke, die het op school niet makkelijk had. Maar …

01
AUG

Gepost in:
Blogs

Batmanmarketing: “Why so serious?”

In de maanden voorafgaand aan de première van Batman ontstond een cultureel fenomeen dat ‘Batmania’ werd genoemd, of zoals schrijver Kevin Smith het verwoordde: “That summer was huge. You couldn’t turn around without seeing the Bat-Signal somewhere. People were cutting …

02
JUL

Gepost in:
Blogs

Conversation marketing: een trein van de KLM

Bij een blog over conversation marketing praat je natuurlijk (behalve over goeroe Steven van Belleghem) over de bijbel onder de conversaties: The Cluetrain Manifesto. Maar voordat ik dat doe, wil ik beginnen met wat ik persoonlijk het mooiste voorbeeld van …

25
JUN

Gepost in:
Blogs

Inbound marketing achter een hek?

“Hee pap ik wil eigenlijk dat we UIT het bel-me-niet register gaan”, zei mijn dochter van twaalf onlangs. “Hoezo? Dan gaan ze ons allemaal bellen om iets te verkopen”. “Ja maar da’s leuk, dan kan ik ze afzeiken”. Hmmm als dat een …