Inbound Industry

Blogs

De toekomst van Sales

15
OKT

Gepost in: Blogs


De toekomst van Sales wordt gevormd door digitale ontwikkelingen. Want het traditionele verkopen werkt niet meer meer in de 21e eeuw. Klanten zijn beter geïnformeerd dan de verkopers zelf. En klanten nemen tegenwoordig zelf het initiatief. Maar ze willen vooral …

Content Marketing, Inbound Marketing en nieuwe wijn in zakken

11
OKT

Gepost in: Blogs


“Ach Edwin, dat is toch oude wijn in nieuwe zakken?”. Ik hoor het zo vaak, als het gaat over ‘content marketing’. “En dat ‘inbound marketing’ is toch gewoon precies hetzelfde”. De uitspraken verbazen me wel. Want zoals altijd hangt het …

In 4 stappen van Content naar Conversie

23
SEP

Gepost in: Blogs


Content Marketing staat volop in de belangstelling. Er zijn dan ook veel interessante cijfers en mooie statistieken te vinden. Allemaal leuk en aardig, maar de vraag is natuurlijk hoe een Content Marketing strategie de conversie verbetert. Van Content  naar Conversie …

Social Media en de principes van invloed

18
SEP

Gepost in: Blogs


Robert B. Chaldini is een sociale psycholoog die bekend is geworden door zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion. Zijn boek is meer dan 2 miljoen keer verkocht en vertaald in 26 talen. Chaldini beschrijft 6 principes van invloed die erg toepasbaar …

16
SEP

Gepost in:
Blogs

5 Tips voor B2B Marketing in tijden van recessie

We worden continu geconfronteerd met nieuws over de economische crisis. En terwijl Nederland in een recessie blijft, klimt de rest van Europa er weer uit. Moeten B2B Marketeers het roer omgooien nu de crisis erin hakt? Betekent een recessie dat …

12
SEP

Gepost in:
Blogs

3 Principes voor een online pull strategie

Op internet kom ik soms de mooiste websites tegen. Maar wat heb je aan een gelikte website zonder bezoekers, contact en conversie? Om te kunnen overleven in het digitale tijdperk heb je een online pull strategie nodig. In dit artikel …

31
AUG

Gepost in:
Blogs

Inbound marketing en imago

Ik had beloofd er op terug te komen, dat imago advies een beetje marketing is. Misschien is het wel meer dan een beetje. Want wees eerlijk: wat koop je, als je een krom geel ding koopt met een blauwe sticker? Volgens mij …

29
JUL

Gepost in:
Blogs

Hoe de liefde voor leads je meer oplevert

Ik heb het er helemaal mee gehad. Leads. Potentiële klanten. Het woord blijft maar terugkomen. Ik zag laatst een paar leads lopen, het bleken gewoon mensen te zijn. Op een congres hoorde ik een spreker laatst zelfs “Love your leads” …

26
JUN

Gepost in:
Blogs

Waarom social media niet werkt (en Google wel)

Ik kom nog steeds veel MKB-ondernemers tegen die hun online marketing grotendeels concentreren op advertenties in zoekmachines en aan SEO. Ze doen vaak ook wel aan social media, maar alleen omdat ze niet achter willen blijven. Want social media werkt …

17
JUN

Gepost in:
Blogs

Marketing is dood

Durf ik dat te zeggen? Jawel. Let maar op. Eerst een stukje Presentanza-geschiedenis. Er is één vraag die we steevast krijgen. Imago advies; wat is dat nou? Eh nee, het is geen styling. En ook geen marketing. Ik zal het …