Inbound Industry

Blogs

Sales op zijn Cubaans

Dion Spierings
13
APR

Gepost in: Blogs


Na slecht begaanbare wegen en gebrekkige bruggen zijn we blij dat alle originele banden nog onder de auto zitten. Nonchalant langs de weg geparkeerd besluipen we het strand als ware Robinson Crusoes: we banen ons een weg door de palmboombladeren. …





Topical Search: een introductie

Romano Groenewoud
06
SEP

Gepost in: Blogs


Topical Search is een relatief nieuw begrip in de wereld van de zoekmachine optimalisatie. Het is een strategie die inspeelt op de behoefte van Google aan relevante content. Wie topical SEO effectief toepast, maakt van zijn website een autoriteit in …





Laat jij je eigen stem horen ?

Jantine van den Boom
27
JUN

Gepost in: Blogs


Jij weet precies hoe marketing anno 2016 werkt. Hoe je je doelgroep gericht benadert, hoe je waarde creëert, waar de verschillende social platforms wel en vooral niet van ‘houden’, dat je elke dag met relevante content moet komen om je …





Het is inbound marketing wat de klok slaat

Dion Spierings
02
APR

Gepost in: Blogs


Grappig hoe snel iets kan veranderen. Van een hype naar een vanzelfsprekendheid in het media landschap. Van onbekend en onbemind naar routine. We gaan om dit blog te beginnen even terug in de tijd.. Krap een jaar geleden dacht ik …





31
DEC

Gepost in:
Blogs

No guts, no glory

Pijnlijk maar waar: het eind is in zicht. Al meer dan tien jaar maakt V&D onderdeel uit van mijn presentatie. Samen met Apple, de Bijenkorf en de Hema. Die laatste drie zijn voorbeelden van sterke merken. Merken met een heldere …





18
DEC

Gepost in:
Blogs

Waarom zakelijke dienstverleners hun marketing beter inbound kunnen doen

Ik heb de laatste tijd verschillende gesprekken gehad met marketeers van zakelijke dienstverleners in het kader van mijn nieuwe boek, allemaal worstelend met hun marketing. Want op hun advertenties wordt amper nog gereageerd, en bellen tijdens het avondeten is ‘dankzij’ …





01
DEC

Gepost in:
Blogs

3 redenen waarom marketing niet vies is

Een marketeer is iemand die anderen in de maling neemt. Die iets verkoopt dat je helemaal niet nodig had. Zo denken veel ondernemers er althans over. Niets is minder waar. In deze blog 3 redenen waarom marketing niet vies is. …





01
OKT

Gepost in:
Blogs

167 professionals over koude acquisitie

“Koude acquisitie is niet bepaald rendabel, maar wel nodig om verder te komen of om marktinformatie te vergaren” “Ik heb het liefste leuke gesprekken die in evenwicht zijn. Bij koude acquisitie is voor mij het evenwicht niet aanwezig, het neigt …





25
SEP

Gepost in:
Blogs

Help mijn reclamebureau begrijpt Inbound Marketing niet!

“Ik heb mijn collega’s overtuigd dat we over moeten naar Inbound Marketing, Edwin. Nu het reclamebureau nog.” Ik sprak iemand van een grote lampenfabriek na mijn presentatie op een bijeenkomst, en wat hij zei klonk heel herkenbaar. Want ik hoor …





21
SEP

Gepost in:
Blogs

Fluister je boodschap anders eens…

‘He, psst… Ja, jij ja, kom eens wat dichterbij…’ Grappig waar inspiratie ooit vandaan kan komen. Op de achtergrond stond de tv aan en ineens trekt Philip Freriks mijn aandacht. Hij deed een aankondiging voor de kennisquiz ´De slimste mens´. …