Privacy ís een hot topic.
Tegelijkertijd is iedereen constant online aanwezig om zichzelf te delen met de rest van de wereld. Gezien de onophoudelijke stroom meningen, blogs, vlogs, babyfoto’s, politieke pranks, fitties en poezenfilmpjes kun je je afvragen in hoeverre we privacy echt zo belangrijk vinden.
Data is het nieuwe goud
Parallel aan deze continue content creatie wordt er uit deze stroom, relevante data gefilterd, waar vervolgens berekeningen op worden losgelaten, wiskundige analyses op worden gedraaid, profielen worden opgesteld.
Grote bedrijven staan in de rij voor de voor hen meest relevante klantendata en deze is natuurlijk niet alleen maar afkomstig van social media statistieken.
Vaak weten ze nog niet eens waar ze precies naar moeten zoeken.
Één ding staat vast:
In elke branche merkt men dat enkel producten en diensten pushen naar de klant toe, al lang niet meer werkt. Wie is deze consument precies en hoe wil deze nog benaderd worden lijken de belangrijkste vragen. Liggen de antwoorden wellicht voor het oprapen in alle verzamelde data?
Ik sprak hier over met Manouk van Ballekom van Bright Cape. Zij werkte als digital marketeer in opdracht van Nuon.