Inbound Industry

 

De nieuwsbrief: hoe deal je met uitschrijvers en de privacywet?

Je moet aan je mailinglist werken! Dat hoor ik heel vaak. Het bestand met e-mailadressen is heel erg veel waard, dus moet je zo veel mogelijk e-mailadressen verzamelen. Dan is het heel erg als iemand zich uitschrijft, toch?

Met meer mailadressen bereik je meer mensen. Maar als het allemaal mensen zijn die toch niet geïnteresseerd zijn, hoeveel waarde heeft die grote hoeveelheid dan? Het is veel belangrijker dat de mailadressen die je verzamelt, van mensen zijn die graag jouw nieuwsbrief ontvangen en hem willen lezen. In een podcast aflevering van Profit. Power. Pursuit. (ik weet helaas niet meer welke) vertelde iemand dat ze het juist helemaal anders heeft aangepakt. Ze heeft een maximum gezet op het aantal personen die de nieuwsbrief mogen ontvangen. Heb je hem niet vaak genoeg gelezen, dan gooit ze je er ook weer vanaf. Juist hierdoor is er meer interactie en zijn er ook meer personen die bereid zijn om uiteindelijk producten of diensten af te nemen.

Lees hier verder >


Over:

Edwin Vlems is Marketing Manager van metaalgroothandel MCB en helpt B2B-bedrijven met inbound marketing: het online plaatsen van de kennis van het bedrijf en de medewerkers, als magneet voor klanten. Hij spreekt en schrijft over Inbound Marketing, Content Marketing en Social Media. Je kunt hem volgen op @evlems, vinden op http://edwin.vlems.nl


Wil je dat deze Inbound Industry specialist over dit onderwerp met/bij jou komt spreken? Of wil je graag zijn/haar advies ontvangen over het toepassen van inbound marketing voor jouw bedrijf of situatie?
Klik dan hier om contact op te nemen voor de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *