Inbound Industry

 

Forrester Research: Aan de wijze van adverteren die we van oudsher kennen, komt een einde

Aan de wijze van adverteren die we van oudsher kennen, komt een einde. Dat voorspelt het gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksinstituut Forrester Research. De organisatie verwacht dat in ieder geval de uitgaven aan digitale en displayadvertenties de komende jaren sterk afnemen, omdat deze vormen van reclame hun doel volledig misschieten. Zo is in 2016 alleen al in de Verenigde Staten naar schatting 7,4 miljard dollar van de reclamebudgetten verspild door een slechte kwaliteit aan advertentieposities.

Beperkte effectiviteit

Van deze advertenties is slechts 40 procent in het gezichtsveld van echte menselijke wezens gekomen. Ondertussen zien we in de VS een groeiend aantal volwassenen dat adblockers installeert om deze vormen van interruptie te vermijden. Deze ontwikkelingen sluiten nauw aan bij het veranderde beleid van Procter & Gamble. Deze multinational heeft in het tweede kwartaal van 2017 fors gesneden in de uitgaven van online reclame. In deze periode heeft het bedrijf 85 miljoen euro minder uitgegeven aan digitale advertenties in vergelijking met een kwartaal eerder. P&G is een van de grootste adverteerders ter wereld en gaf in 2016 ruim 6 miljard euro uit aan reclame.

Lees verder


Over:

Edwin Vlems is Marketing Manager van metaalgroothandel MCB en helpt B2B-bedrijven met inbound marketing: het online plaatsen van de kennis van het bedrijf en de medewerkers, als magneet voor klanten. Hij spreekt en schrijft over Inbound Marketing, Content Marketing en Social Media. Je kunt hem volgen op @evlems, vinden op http://edwin.vlems.nl


Wil je dat deze Inbound Industry specialist over dit onderwerp met/bij jou komt spreken? Of wil je graag zijn/haar advies ontvangen over het toepassen van inbound marketing voor jouw bedrijf of situatie?
Klik dan hier om contact op te nemen voor de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *