Inbound Industry

 

Laat jij je eigen stem horen ?

Jij weet precies hoe marketing anno 2016 werkt. Hoe je je doelgroep gericht benadert, hoe je waarde creëert, waar de verschillende social platforms wel en vooral niet van ‘houden’, dat je elke dag met relevante content moet komen om je fanbase blij te maken. Enzovoort. Je begrijpt het, je snapt het, je hebt het onder de knie. En toch zit er ergens zo’n knagend gevoel van ongemak, iedere keer als je iets de wereld in slingert. Je houdt vol, je zet door, maar er steken steeds vaker stemmetjes de kop op:

  • Doe ik het wel goed? Wat andere bedrijven doen, is veel gaver en professioneler!
  • Zitten ze wel op mij te wachten? Er zijn zoveel ondernemers die hetzelfde doen als ik, hoe onderscheid ik me daartussen?
  • Is het wel interessant wat we te melden hebben?
  • Ik heb eigenlijk niks nieuws te vertellen, zal ik een keertje overslaan?
  • Ze vinden me vast nep overkomen, iedereen begrijpt toch dat ik gewoon wil verkopen?

Je enthousiasme sijpelt langzaam weg, je zorgvuldige strategie om alles uit je marketing te halen loopt deukjes op. Als het tijd is voor een frisse post, blog of challenge, bedenk je allerlei redenen (lees: smoesjes…) om er niet aan te beginnen. Toch niet het goede moment, je moet eerst dit of dat, nog even bijschaven… Herken je die saboteurs? Waarom doe je dat eigenlijk? Waarom hou je je niet aan je eigen plan?

Simpel: omdat je je eigen stem nog niet laat horen! Huh? Maar ik blog toch trouw? En ik heb toch iedere dag interactie met mijn doelgroep? Dan laat ik mezelf toch hartstikke duidelijk horen? Jazeker, maar wees eens heel eerlijk: word jij als mens van vlees en bloed echt zichtbaar in jouw berichten? Laat jij zien en horen waar jij warm voor loopt, waar je je met hart en ziel voor inzet, wat je doet stralen, wat je diep raakt en wat je zo blij maakt als een kind? Ik gok zomaar van niet. Omdat het bloot voelt, en kwetsbaar, en echt… En daar zit ‘m de kneep!

Voice your dream

Wat ik je hier vertel, gaat verder dan de authenticiteit waar marketinggoeroes het over hebben 😉 Het gaat over zelfvertrouwen, over moed en lef. Over vertrouwen op je eigen stem, de waarde van je eigen verhaal. Want dat is waar jouw klanten op zitten te wachten. Tenminste, de klanten waar jij het liefst mee wil werken. Omdat ze zichzelf herkennen in jouw verhaal. Omdat het jóuw verhaal is, en niet een doorzichtig verkooppraatje.

Stemoefening
Ik nodig je uit om je keel te smeren en je eigen stem luid en duidelijk te laten horen. Om te beginnen door de volgende vragen te beantwoorden:

  • Waar sta ik voor? Welke waarden zijn voor mij belangrijk om na te streven?
  • Wat is mijn verlangen? Wat wil ik neerzetten in dit leven? Wanneer ben ik een tevreden en gelukkig mens?
  • Waar ben ik van nature goed in? En waar gaat mijn hart sneller van kloppen?

Je hoeft niet meteen alle antwoorden te weten. Gun jezelf de ruimte om over deze vragen te filosoferen. En ze ook eens met anderen te delen, zij kennen jou soms beter dan je jezelf kent. Je zult versteld staan van de inzichten die je terugkrijgt.

Tip: vind je het lastig om de vragen te beantwoorden? Denk dan eens terug aan wat je als kind deed juichen van plezier: wat deed je toen het allerliefste? En wat zie je daarvan terug in je huidige leven en bedrijf?

Nu ben ik heel benieuwd hoe jouw echte, eigen stem klinkt. Laat je me weten wat de ‘stemoefening’ je gebracht heeft? Dank je wel voor je reactie onder deze blog. Daarmee leer ik jou beter kennen, en inspireer je mij om ondernemers en marketeers zoals jij nog beter te helpen.


Over:

Jantine van den Boom

Jantine van den Boom helpt krachtvrouwen met veeleisende banen in hun eigen of andermans bedrijf om hun bruisende zelf weer aan het roer te zetten, net zoals ze dat zelf gedaan heeft. Door af te rekenen met stress en frustratie, en de regie terug te pakken over hun tijd en energie. Door helderheid, focus en rust te vinden.Meer weten ? http://jebruisendezelf.nl/


Wil je dat deze Inbound Industry specialist over dit onderwerp met/bij jou komt spreken? Of wil je graag zijn/haar advies ontvangen over het toepassen van inbound marketing voor jouw bedrijf of situatie?
Klik dan hier om contact op te nemen voor de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

  • Anneke Stuij op 29-6-2016 om 12:32

    hallo Jantine,
    wat een mooie en enthousiaste blog heb je geschreven!

    Ik werk vooral met moeders en kinderen. Je kunt ongelooflijk veel aan, maar wat doe je als het op school, thuis of op het werk niet naar wens gaat. Bij gezondheidsklachten, vermoeidheid, tegenslag, spanningen of ziekte van familieleden. Als ouder ervaar je zo’n situatie als een spagaat. Hoe houd je alles op een gezonde manier draaiende ?

    Het is mijn passie om jou en/of je kind te helpen bij allerlei spanningsklachten, zodat je daarna samen met meer plezier en ontspanning verder kunt.

    Dat is wat mij ook gelukkig maakt 🙂

    • Anneke Stuij op 29-6-2016 om 17:45

      Nu ik hier nog meer over nadenk: ik heb altijd geweten dat werken met mijn handen voor mij DE manier is om te doen wat bij mij past en om mijn bijdrage te leveren aan de samenleving. Door verschillende opleidingen en trainingen heb ik dit vorm gegeven. Grappig om te zien hoe mijn werkzaamheden en ervaringen in de loop van mijn carrière deel uitmaken van mijn eigen ontwikkeling en hoe dit een geheel is geworden.

    • Jantine van den Boom Jantine van den Boom op 30-6-2016 om 12:24

      Luid en duidelijk, Anneke 🙂 Dank je wel voor je reactie.

Recent verschenen artikelen van deze auteur: