Inbound Industry

 

Kennis delen als marketingstrategie

Op deze website is er al veel geschreven over het succesvolle marketing model van Pieterbas Automatisering. Hans Buskens, ex-docent van de Inbound Industry masterclass is op de workshops altijd een special treat geweest vanwege zijn heldere presenteerstijl en succesvolle case!
Een schoolvoorbeeld van inbound marketing in de b2b zou je bijna zeggen..

Dus jij als leergierige marketing manager..
Prijs je gelukkig met de exclusieve footage van zijn laatste Inbound Industry – presentatie!

Exclusief lesmateriaal

Voor iedereen in de technische, b2b-sector, die wil weten hoe je nieuwe marketing effectief blijft inzetten in dit digitale tijdperk is zijn exclusieve presentatie een must-see en read. Ook in de nieuwe serie masterclasses kun je je weer laten inspireren door nieuwe best practices van marketing experts in het veld. Bekijk hier hoe je je hiervoor al kan aanmelden.

Maar wat komt er precies aan bod in de video’s van dit blog:

  • Slimmere tools ter ondersteuning van de contentstrategie (oa. WordPress, Co-Schedule)
  • Voorbeelden van creatieve originele contentmixen
  • Nieuwe verdienmodellen die zijn ontstaan door het toepassen van inbound marketing

Hierbij is de strategische rode draad door het verhaal heen het belangrijkst.
Dit wordt geïllustreerd met hands-on advies, want ook de don’ts komen voorbij:
In zijn presentatie neemt hij je mee in de reis van leadgeneratie door directe outbound marketing in de periode 1988 – 2011 en de eerste strategische maar nog onwennige stappen op content gebied.

De gigantische overkill aan keuzes die het digitale tijdperk met zich mee brengt, kan als een molensteen om je nek hangen.
Maar voor marketingmanagers die binnen hun organisatie niet de ruimte krijgen om erop los te experimenteren, zijn er gelukkig al behoorlijk veel wegen geplaveid door pioneers en ex-cowboys zoals Hans.

Zijn case is een perfect praktijkvoorbeeld om de directie meteen de toegevoegde waarde van kennis delen te laten zien.

De achtergrond van de marketingstrategie

PieterBas Automatisering is marktleider van een op het eerste gezicht niet zo heel sexy niche: het produceren en uitgeven van maatwerk software voor de afvalindustrie.
Een innovatieve en zeer kennis gedreven club dus, die gewoon veel heeft te vertellen.

En als je die kennis continu, smaakvol en misschien zelfs wel sexy weet te presenteren volgens een strak geoliede inbound marketingmachine, dan word je op een gegeven moment als autoriteit gezien door je volggroep en dan komen de ‘leads’ vanzelf.

In dit blog: deel 1,2 en 3

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Ben je geïnteresseerd in het live bijwonen van een Inbound Industry masterclass ?
Lees hier meer of meld je hier aan.


Over:

Dion Spierings

Dion Spierings bouwt met zijn bedrijf Dick Media aan merken. Voor diverse start-ups, MKB bedrijven en marketingbureaus worden oa. maatwerk websites ontwikkeld. Dick Media verzorgt daarbij het hele traject. Als mede-oprichter van Inbound Industry adviseert Dion nieuwe klanten om meteen te beginnen met inbound marketing.


Wil je dat deze Inbound Industry specialist over dit onderwerp met/bij jou komt spreken? Of wil je graag zijn/haar advies ontvangen over het toepassen van inbound marketing voor jouw bedrijf of situatie?
Klik dan hier om contact op te nemen voor de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *